Pro CODYHO
Návod: Vytváření vlastních objektů
Díky Majkovi vám přinášíme rozsáhlý a podrobný návod na vytváření vlastních objektů. Doufám, že všechny povedené výtvory nahrajete na tento web pomocí Upload Centra zde.
Potřebný program: SimPE - ke stažení zde:
http://www.sims.ambertation.de/en/download/realdownload
Pozn.: Aby vám SimPE správně pracovalo, potřebujete program .NET Framework 1.1- ZDE
Nainstalujte program SimPE
V nabídce Start-SimPE najděte program Wizards of SimPE a spusťe ho. ▼
Nyní se vám otevře startovní stránka programu SimPE, pokračujte dále stisknutím „tlačítka“ Recolors. ▼
Teď se na obrazovce objeví přehled Maxisáckých předmětů, setříděných podle kategorií (označeno modře). Vyberte si, jakou kategorii chcete a po kliknutí na její ikonu se vám zobrazí všechny originální Maxisácké předměty té kategorie (označeno zeleně). Jeden si vyberte a jednou na něj klikněte, aby se vám označil (modře nebo šedě, záleží na tom, jaké máte PC). Potom pokračujte stisknutím tlačítka Next (označeno růžově). My zvolíme pro začátek něco jednoduchého, malý stolek. ▼
Nyní uvidíte všechny textury, které Maxis danému objektu přidělil. Vyberte si jednu, opět na ní klikněte a stiskněte (již několikrát zmiňované) tlačítko Next. ▼
Pozn.: Může se stát, že se vám místo tohoto kroku otevře zpráva, oznamující, že vámi vybraný objekt nemůže být přebarven. V tom případě vyberte jiný objekt.
Teď by se vám měla vybraná textura zobrazit poněkud větší. Opět na ní jednou klikněte a zvolte tlačítko EXPORT. ▼
Nyní na chvíli opustíme program SimPE (minimalizujte ho, budeme ho ještě potřebovat) a podíváme se do Dokumentů, kde by měl být náš projekt uložený. Najděte si ho (je to soubor *.png) a otevřete v nějakém grafickém programu, třeba v PhotoShopu nebo PhotoFiltru, stačí ale i obyčejné windowsácké Malování. Obrázek si upravte podle vašich představ. ▼
Soubor uložte a vraťte se zpět do programu SimPE.
Je čas pro import textury do hry. Stiskněte tlačítko Import a najděte
váš projekt. Import potvrďte kliknutím na tlačítko Otevřít. ▼
Obrázek se nám zaktualizuje a my pokračujeme tlačítkem Next.
A teď nám nezbývá než náš projekt pojmenovat a dokončit jeho tvorbu kliknutím na Finish. ▼
Program vám oznámí, že byl objekt uložen a tím naše práce končí. Můžete se na něj podívat ve hře, kde ho najdete v nabídce barev u vámi upravovaného objektu.A pokud se vám povedl, najděte si ho v C:/…/Dokumenty/EA Games/The Sims 2/Downloads a nabídněte ke stažení ;-)
Samozřejmě dají se vytvářet i úplně nové objekty. To se však nedá nazvat vytvářením, jako spíše modelováním. A k tomu už je zapotřebí umět pracovat s profesionálními 3d grafickými programi. Ale co, možná i na modelování vám jednou návod přineseme.
Za vytvoření tohoto návodu velice děkuji Majkovi.