Lidi
Lidi
Kapitán
Kapitán je elitní bojovou jednotkou armád Stormwindu. Bez nich a jejich zkušeností by se Aliance nikdy neubránila zběsilým hordám orkských kmenů v průběhu druhé velké války ani náporu černých řad Pohromy nemrtvých. To oni stojí v čele pěších pluků a opouští je až jako poslední, ať už živí nebo mrtví… Úplný základ kapitánovi výbavy je typický Alianční štít, maximální měřitelný rozměr 100 cm.
Kněz
Poté co Aliance opustili elfí kněží zůstala celá zodpovědnost za ochranu Světla na bedrech lidí a trpaslíků. Putují s bojovými pluky, dodávají mužstvu odvahu a pomáhají vojákům najít cestu ke Světlu. Pro kněze je základ jeho Kniha Světla, kde má podrobně zapsány všechny rituály a motlitby - bez ní je doslova ztracený. Jako zbraň mu kromě víry slouží pouze drtivé zbraně do 90cm, štítem mu je pouze jeho víra.
Čaroděj/ka
Není divu, že ve městě, kde se narodil samotný magus Medivh, má magická věž stále velkou moc a tím pádem i plno studentů. Katedra bojové magie má zde velice dlouhou tradici a absolventi univerzity ve Stormwindu patří mezi nejlepší čaroděje Azerothu. Bojová specializace umožňuje sesílat čarodějovi kouzla bez pomoci magické knihy. Jako vhodný supravodič mágové používají dlouhé magické hole různých materiálů. Pohybově zdatnější jedinci si berou do boje ke své holi také jednoroční meče do 100cm.
Trpaslíci
Z mocného města Ironforge byli vysláni nejlepší trpasličí bojovníci, kněží a lovci, aby podpořili své Alianční spojence. Trpasličí bojovníci jsou jedni z nejobávanějších na Azerothu a i statný ork si dvakrát rozmyslí, než se s ním pustí do křížku. Jejich oblíbenou bojovou kombinací je kladivo se sekyrou. Jednoruční kladivo (90cm, velikost hlavice min. 15x15x20cm) a sekera (70cm), někdy jednu ze zbraní vymění za štít. V kombinaci je tedy součet délek zbraní celých 150 cm. Jednou z hlavních věcí, která vlastně Alianci stmeluje je společná víra ve Světlo. I mezi trpaslíky se tedy najdou obránci víry a to jak v řadách kněžích, tak mezi paladiny. Ti se řídí stejnými pravidly jako jejich lidští kolegové. Oproti lidem mají však maličko tužší kořínek… Trpasličí lovci vyzbrojení dlouhými sekerami délky 120 cm a přesnými ocelovými puškami představují pro Alianční vojska velký přínos. Jsou skvělými skauty a průvodci složitým terénem. Palebná síla jejich mušket představuje pro nepřátelské řadu děsivou hrozbu a divoký způsob boje se sekyrou se stal už mezi Aliančními válečníky také legendou. Na svých dlouhých cestách se často spřátelí s divokým zvířetem, které ho pak doprovází a rozsápe kohokoli, kdo se opováží vztáhnout na lovce ruku.
Paladin
Kněz je ochráncem Světla v nás, paladin jej chrání mino naše duše,
kde je o dost zranitelnější. Řády paladinů se vyčlenili z klerických
řádů již před dávnými věky, jelikož se v mnoha opatstvích objevil
názor, že Světlo je třeba chránit nejen svou vírou, ale také silou a
tak Arcibiskup Alonsus Faol založil ještě před Druhou válkou řád Rytířů
Stříbrné ruky. Od té doby uplynulo víc než šedesát let, ale paladinové
stále nezištně chrání lidstvo před sužujícími spáry zla. Sílu těmto
mocným bojovníkům dodává Světlo a oni vyjíždějí do bitev se svými
válečnými kladivy stejně jako svatým plamenem proti všem, kdo by chtěli
pošlapat pokoru a nevinnost. Stejně jako pro kněze, tak i pro paladina
je naprostým základem Kniha Světla. Hlavním symbolem paladinů však vždy
bylo a bude obrovské obouruční kladivo, které může měřit až 120 cm.
Nyní nějaké náročnější KP, pro tyto KP je lepší se předem dohodnout.
Rytíř
Přestože byli udatní rytíři Azerothu během První války zničeni, zůstávají nablýskaní rytíři Lordaeronu stále ve službě v řadách válečníků Aliance. Do boje se vrhají na hřbetech svých ušlechtilých válečných ořů. Rytíři jsou proslavení tím, že si dokáží proklestit řadami nepřátel krvavou cestu. Díky své rychlosti a pohyblivosti patří mezi nejvšestrannější válečníky Aliance.
Arcimág
Arcimágové pocházející z království magie a kouzel Dalaranu představují vrchol kouzelné moci. Tito rtuťovití staří kouzelníci vládnoucí složitými čarami brání lidstvo veškerou magickou silou, kterou mají k dispozici. Na zádech svých věrných jednorožců třímají arcimágové v rukou magické meče a starobylé hole, kterými v boji usměrňují proud nezkrotných energií. Přestože jsou nevrlí a poněkud samotářští, je vždy povzbuzující vidět je v jakékoliv bitvě, v níž se dává v sázku osud lidstva.
Vodní elementál
K nejmocnějším kouzlům arcimága patří schopnost vyvolat na pomoc spolubojovníkům silného vodního elementála. Tyto tupé, mohutné vodní bytosti snesou značné rány od nepřítele a samy dokáží oplácet úžasnou silou. Vodní elementálové byli oblíbeným nástrojem čarodějů Azerothu za První války. Nyní jsou zde tyto očarované bytosti znovu, aby pomohly obráncům svobody.
Gyrokoptéra
Vynalézaví trpasličí konstruktéři si vzali příklad ze svých bratranců skřítků a sestrojili jedinečný létající průzkumný prostředek. Gyrokoptéry jsou sice malé, ale univerzální létající stroje, které mohou rychle překonat velké vzdálenosti a vyhnout se nepřátelským pozemním silám. Přestože je toto zařízení poněkud vratké, dá se vyzbrojit děly a bombami. O jeho řízení se pak stará smělá - jestli ne přímo šílená - trpasličí posádka.
Jezdec na gryfonu
Smělí trpaslíci z kmene Wildhammer (nezkrotné kladivo) znovu vyhověli žádosti Aliance o pomoc a z Aerie Peaks přivedli mocné gryfony. Vyzbrojeni věrnými, blesky chrlícími hromovými kladivy se neohrožení a divocí trpaslíci prohánějí po obloze a snaží se, aby se na ní neobjevil ani jeden nepřítel. Pyšní gryfoni, kteří jsou stejně tak rozhodní jako jejich jezdci, zůstávají ušlechtilými symboly mravní síly Aliance.